Köpvillkor

FÖRETAGSINFORMATION

Big Padel – org.nr 559304-2418

Priser
Alla priser anges i svenska kronor och innehåller mervärdesskatt. Totalkostnaden för köpet kommer att framkomma tydligt innan slutlig beställning och kommer att inkludera samtliga kostnader förenade med köpet, inklusive eventuella porto-och fraktkostnader.

  

FÖRSÄLJNINGS- OCH LEVERANSVILLKOR

Minimiorder
Vi har inget lägsta ordervärde.

Betalningsalternativ 
I samarbete med Payson erbjuder vi olika betalningslösningar där du kan handla snabbt och enkelt med kort, faktura, delbetalning och direktbank.
- Kort
- Faktura
- Delbetalning
- Direktbetalning


Leverans
Varor som finns i lager kommer normalt skickas från oss senast 1-3 arbetsdagar efter att ordern mottagits. Om varan inte finns i lager kommer du kontaktas. 

Frakt/leveranssätt
Vi skickar din vara med t.ex. Postnord eller andra fraktbolag
Fri frakt på beställningar från 899 kr. Vid beställningar under 899 kr tillkommer en fraktavgift/administrationsavgift på 79 kr. Eventuell returfrakt står köparen för. För leverans utanför Sveriges gränser gäller andra fraktvillkor. Vänligen kontakta oss för mer information.  

Betalning
Vi kräver betalning för varan från den tidpunkt den skickas från oss till kunden.

Personupplysningar
Big Padel behandlar persondata i enlighet med Personuppgiftslagen (PuL). Uppgifter som kan knytas till dig som person kommer aldrig att bli tillgänglig för andra verksamheter eller kopplas till andra, externa register.

Kortinformation
Visa och MasterCard/Eurocard. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk. SLS/TSL – Säkerhet och kreditkortsuppgifter Alla kreditkortsuppgifter hanteras tryggt på en säker https-sida och överförs med nyare versioner av TLS.

Avbeställning
Om du önskar att avbeställa en vara som inte skickats kontakta oss snarast.

Garanti och reklamation
Om det föreligger ett fel på varan, bör du inom skälig tid efter att du upptäckt det, meddela Big Palel skriftligen. Big Padel kommer då ge dig information om hur du går vidare. Reglerna kring reklamation finns i Konsumentköplagen.

Vi på Big Padel köper in våra produkter från svenska generalagenter och är auktoriserade återförsäljare för alla varumärken vi erbjuder till försäljning. Därmed ingår fullständiga garantier för alla våra produkter. Normalt slitage täcks inte av garantin. Kund står för ev. fraktkostnader i det fall reklamationen i fråga ej blir godkänd. Vi följer Konsumentköplagen, se konsumentverket.se. Har du övriga frågor kring garanti och reklamation kontaktar du kundtjänst, [email protected]

Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du som köpare mottagit varan. Om du vill ångra köpet så returnerar du varan i väsentligt oförändrat skick så får du tillbaka det du har betalat för varan, inklusive fraktkostnader.

Så returnerar du en vara

- Jag vill lämna tillbaka varan och ha pengarna tillbaka
Kontakta oss för att få en returfraktsedel. Denna kostar 89 kr och dras av det belopp som återbetalas till dig. Vi tar endast emot returer som skickats med vår returfraktsedel.

Glöm inte att ange ordernummer, kontaktuppgifter samt att du vill åberopa öppet köp. Vi tillämpar 14 dagars öppet köp.
Tänk på att skicka i ett skyddande emballage så att inte varan och originalförpackningen skadas. En skokartong måste exempelvis ha ett yttre emballage för att inte förstöras under transporten. Observera att du ej får returnera varor i ett emballage som har större volym än det emballage du mottog varan i. Vi debiterar kund eventuella extra fraktkostnader som ett större emballage kan medföra. Vi kan ej erbjuda returfraktsedel för skrymmande varor.

- Jag vill byta till en annan vara
Vi tillämpar endast öppet köp. Om du vill ha en annan produkt lägger du en ny order. Den gamla returnerar du till oss enligt ovan.

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart, dock senast inom 7 dagar efter att du mottagit leveransen, anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgifter
I samband med att du beställer varor från oss godkänner du att vi lagrar och använder din personuppgifter. Personuppgiftsansvarig är Big Padel AB (org.nr 559304-2418). All behandling av personuppgifter sker i enlighet med dataskyddsförordningen. Detta innebär att vi endast lagrar personuppgifter som behövs för att vi ska kunna leverera de produkter du köpt och för att ge dig bästa möjliga service. E-post som skickas till oss kommer t.ex. att lagras för att lättare kunna följa upp ärenden och ge dig som kund en hög servicenivå. Personuppgifterna sparas så länge de behövs för upprätthållandet av vår service gentemot dig eller så länge det krävs enligt lag, därefter raderas de.

För att kunna fullfölja köp och leveranser av beställda varor är det nödvändigt att personuppgifter delas med vissa externa samarbetspartners. Dessa samarbetspartners kan vara fraktbolag och/eller företag som hanterar betalningar, t.ex. din bank eller Payson.

Dina personuppgifter kan komma att användas för marknadsföring från Big Padel i form av t.ex. utskick av nyhetsbrev via e-post. Inga uppgifter kommer att säljas vidare. Du har rätt att få tillgång till de uppgifter vi har registrerat om dig, få uppgifterna raderade (i vissa fall), överförda till annan leverantör eller få felaktig information korrigerad, du har även rätt att få behandling av personuppgifter avsedda för direkt marknadsföring avbruten.